- Què és una seu electrònica?
- Disposa el ciutadà d’algun punt d’accés general a totes les seus?
- Què és el CSV (Código Seguro de Verificación)?
- Què és Cl@ve?
- Com puc registrar-me a Cl@ve?
- Problemes amb Cl@ve?
- Què és AutoFirma? Com s’instal•la?
- Problemes amb AutoFirma? Problemes per signar?
- Quan entro a un tràmit, rebo l’error de certificat electrònic «403.7 Prohibit»
- He donat d’alta un compte bancari a l’FCT i no em surt el justificant.
Què és una seu electrònica?
És la direcció electrònica disponible per als ciutadans per mitjà de xarxes de telecomunicacions la titularitat, gestió i administració de la qual correspon a una Administració Pública, un òrgan o una entitat administrativa en l’exercici de les seves competències (article 10 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics).
Disposa el ciutadà d’algun punt d’accés general a totes les seus?
El Punto de Acceso General (www.060.es) facilitarà per mitjà de la seva seu l’accés als serveis electrònics de l’Administración General del Estado (AGE) i els seus organismes. Si es facilita l’accés a serveis electrònics d’altres Administracions, caldrà signar-ne el conveni corresponent. El directori de seus electròniques de l’AGE s’ubicarà a la seu del Punto de Acceso General (https://sede.060.gob.es).
Què és el CSV (Código Seguro de Verificación)?
El CSV és un Código Seguro de Verificación amb caràcter únic que es genera per cada document per permetre comprovar-ne l’autenticitat i la integritat. Es pot recuperar el document electrònic amb la signatura original mitjançant el Código Seguro de Verificación (CSV) que consta a la versió imprimible del document. Així mateix, s’ha de garantir la possibilitat de verificar el document durant el temps que estableix la resolució que autoritza l’aplicació d’aquest procediment.
Què és Cl@ve?
Cl@ve és un sistema gestionat pel Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, orientat a unificar i simplificar l’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà pugui identificar-se davant l’Administración mitjançant el mecanisme més convenient en funció del tràmit que vulgui fer i de la manera més senzilla possible, d’entre les següents: certificat electrònic / DNI electrònic, Cl@ve PIN, Cl@ve permanent, Cl@ve per a ciutadans de la UE. Aquests mecanismes permeten que els ciutadans s’identifiquin a l’hora de fer el tràmit. Per poder utilitzar alguns dels mecanismes cal registrar-se a Cl@ve. Més informació a la Pàgina oficial de Cl@ve.
Com puc registrar-me a Cl@ve?
Només cal que us registreu a Cl@ve per obtenir la Cl@ve PIN i la Cl@ve permanent. No cal que ho feu si utilitzeu un certificat electrònic o DNI electrònic. Hi ha diverses maneres de registrar-se a Cl@ve, a més d’una àmplia xarxa d’oficines on és possible registrar-se presencialment o obtenir un certificat electrònic. Us recomanem que localitzeu l’oficina més propera per evitar-vos desplaçaments i esperes innecessàries. En qualsevol cas, tota la informació està disponible a la pàgina oficial de Cl@ve. Més informació a la Pàgina oficial de Cl@ve.
Problemes amb Cl@ve?
Potser trobeu la resposta a Cl@ve. Aquest enllaç s’obre en una nova pantalla. Si no aconseguiu resoldre el problema, poseu-vos en contacte amb Cl@ve per telèfon trucant al 060 i deixant un missatge a la bústia d’atenció de Cl@ve Pàgina oficial de Cl@ve.
Què és AutoFirma? Com s’instal•la?
AutoFirma és una aplicació d’escriptori del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas que us permet signar electrònicament un tràmit de la seu des del vostre equip local d’una manera senzilla i sense necessitat d’utilitzar miniaplicacions, la qual cosa us permet fer ús de navegadors web que ja no donen suport a aquesta tecnologia.
L’aplicació AutoFirma disposa de versions per a Windows, Linux i Mac a la seva pàgina oficial. Descarregar AutoFirma.
Podeu consultar el procés d’instal•lació d’AutoFirma en el manual d’usuari següent: Manual de instalación. AutoFirma.Necessitareu disposar de permisos d’administrador per poder instal•lar i executar l’aplicació al vostre equip.
Problemes amb AutoFirma? Problemes per signar?
Per poder signar amb AutoFirma és necessari haver instal•lat prèviament el programa. Descarregar AutoFirma.
A més a més, és necessari que el vostre certificat de persona física o representant estigui instal•lat correctament al magatzem de certificats del vostre ordinador. No és vàlid tenir-lo només al navegador d’Internet.)
Podeu consultar els errors més comuns amb AutoFirma al manual següent: Configuració d’AutoFirma.
Quan entro a un tràmit, rebo l’error de certificat electrònic «403.7 Prohibit».
Si heu accedit a un tràmit amb certificat electrònic, assegureu-vos que el certificat està instal·lat correctament al magatzem de certificats. Podeu comprovar-ho executant el programa certmgr.msc al vostre ordinador, a la carpeta Personal.
Podeu validar el vostre certificat electrònic a la pàgina de VALIDE. Prèviament, cal que instal·leu Java per poder fer la validació. A la pàgina de VALIDE, cal que reconegueu el vostre certificat com un certificat vàlid.
He donat d’alta un compte bancari a l’FCT i no em surt el justificant.
Després d’escriure el número de compte a la primera pàgina, assegureu-vos de prémer el botó «Añadir cuenta». A la segona pantalla, a «Nuevos datos bancarios», us ha de sortir el compte. Aleshores, podeu procedir a signar les dades.